Strona główna / O nas / Media o nas / RAPORT BRANŻOWY - "SMYCZE jako ponadczasowy nośnik reklamy"

RAPORT BRANŻOWY - "SMYCZE jako ponadczasowy nośnik reklamy"

Smycz reklamowa… pierwsze skojarzenie to sznurek, linka owinięta wokół naszej szyi, nadgarstka, paska od spodni itp. Zwykły gadżet, ale jakże przydatny, a przy tym efektowny. Może być mniej lub bardziej kolorowa, ale musi być z firmowym nadrukiem. Osobie, która jej używa ma służyć jako praktyczny "transporter" do np.: identyfikatora, kluczy, przenośnej pamięci pendrive, telefonu, PSP, odtwarzacza MP3/MP4 itd. Firmie której nadruk znajduje się na niej służy natomiast jako reklama, która nie wykona swojej pracy jednorazowo, ale będzie to robiła tak długo, jak tylko smycz będzie używana - niejednokrotnie nawet kilka lat. Korzyści dla użytkowników Smycz w ostatnich latach stała się gadżetem wprost niezbędnym i bardzo łatwo dostępnym, co więcej jest ona z reguły zupełnie darmowa, wręczana jako prezent lub też "gratis" do produktu. Bardzo często zwracamy uwagę na to jaka marka się na niej reklamuje, gdyż nawet w kwestii smyczy lubimy mieć na niej modny, ciekawy nadruk. Producenci o tym wiedzą i dlatego wprowadzają na rynek smycze z coraz to nowymi nadrukami. Dla nas jest to przydatny gadżet, dla nich akcja promocyjna. Wprawdzie jesteśmy w ten sposób wykorzystywani bo robimy komuś mniej lub bardziej świadomie reklamę, ale nie możemy narzekać, w końcu smycz dostaliśmy za darmo. Dalsza "relacja" ze smyczą należy już do nas, czyli albo będziemy jej używać, podpinając do niej różne rzeczy, chroniąc je w ten sposób przed upuszczeniem lub zgubieniem, albo stwierdzimy, że nam się nie podoba i komuś ją przekażemy, bo przecież szkoda wyrzucić. Korzyści dla reklamujących się Smycz to wspaniałe miejsce na reklamę, która będzie wzmacniała markę znajdującą się na niej, przez wiele miesięcy po jej wprowadzeniu na rynek. Będzie działała nie tylko na użytkownika smyczy, ale także na wszystkie osoby, które będą na nią patrzeć. Na smyczy reklamowej można nadrukować dowolnie opracowany tekst, logo lub nazwę firmy. Jest to więc bardzo skuteczny sposób na promowanie marki i usługi, stanowiąc tym samym poośredni produkt dla potencjalnych klientów. Producenci dają nam możliwość realizowania oryginalnych pomysłów - na smyczy możemy zamieścić już nawet zdjęcie. Wybór smyczy reklamowych i promocyjnych jest ogromny - firmy oferują smycze jednostronne lub dwustronne, o różnej grubościi szerokości oraz różnych zapięciach - od sportowych do tych bardziej eleganckich. Smycze mogą być drukowane sitodrukiem, tkane, naszywane, sznurówkowe, metalowe, pcv, silikonowe a także biżuteryjne. Coraz więcej firm przy ich produkcji korzysta z materiałów ekologicznych, co jest bardzo chwalone przez ich przyszłych użytkowników. Smycze bardzo dobrze sprawdzają się w akcjach promocyjnych i imprezach sportowych. W odróżnieniu od reklamy na billboardach, w Internecie, telewizji itd., smycz z naszą reklamą możemy dać komuś w prezencie,dzięki temu dostaniemy dodatkowe punkty od naszego obdarowanego potencjalnego klienta. Poprosiliśmy Pana Piotra Zielińskiego właściciela firmy GIFT STAR i Pro-USB o przedstawienie procesu tworzenia smyczy reklamowej oraz o odpowiedź na kilka pytań związanych z zainteresowaniem klientów tym nośnikiem reklamy. - Raport Branżowy: Jak wygląda proces tworzenia smyczy reklamowej? - Piotr Zieliński: Produkcję smyczy reklamowej rozpoczynamy od uzyskaniawszelkich wytycznych od klienta, który powinien nam przesłać logotyp lub inne znakigraficzne w krzywych, określić kolorystykę i wymiary smyczy. Następnie nasi graficy przygotowują wstępny projekt z wizualizacją produktu i czekamy na akceptację lub poprawki co do projektu. Po finalnej akceptacji pliku z projektem, operator DTP przygotowuje wersję umożliwiającą wydruk i doprowadza do wykonania prototypu. Wtedy najważniejszą rzecz jest prawidłowy dobór kolorów o ile drukujemy cyfrowo wg CMYK. Najczęściej jedna lub druga próba pozwala nam już osiągnąć zamierzony efekt. Następnie handlowiec odpowiedzialny za współpracę z klientem przesyła zdj